نهــ( دره ابراهیم )ــاوند

هیئت حضرت اباالفضل علیه السلام

نهــ( دره ابراهیم )ــاوند

هیئت حضرت اباالفضل علیه السلام

مشخصات بلاگ
نهــ( دره ابراهیم )ــاوند

خواستیم از اتفاقات فرهنگی روستا ، همدیگر را مطلع کنیم .
خواستیم مکانی باشیم برای تداوم ارتباط آنان که از روستا مهاجرت کرده اند ولی هنوز دل در هوای وطن دارند.
خواستیم فضایی را ایجاد کنیم برای همفکری در راستای پیشرفت روستا
---------------------------------------
شماره حساب 5150503503 بانک ملت
به نام هیئت حضرت ابوالفضل العباس(ع) جهت دریافت کمکهای مالی .

آشنایی با روستا به «درباره روستا» مراجعه کنید

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

از حسین رضا زاده پرسیده بودن بالاترین وزنه چندکیلو هستش که یه نفر بزنه بهش بگن پهلوان؟
آقای رضازاده درجواب گفتن بالاترین وزنه یه پتوی 400 یا500 گرمی هستش که صبح باید بلند کنیم تا نماز صبح یا نماز شب رو بخونیم
هرکی بتونه اون وزنه رو بلند کنه بهش میگن پهلوان.@@@
آیت الله بهجت:
نباید مغرور شویم! تا نزدیکی های مرگ و تا زمانی که شیطان زنده است، انسان در خطر است! باید به خدا پناه بریم. اگر انسان یک لحظه به خود واگذار شود، از خدا جدا خواهد شد، و شیطان کار خود را کرده و انسان را فریب خواهد داد .


باسمه تعالی

 قال الجواد علیه‌السلام:«کل الخیر فی باب الحسین علیه‌السلام؛ همه خوبی‌ها در خانه امام حسین(ع) است»

 

نگاهی به مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)

روستای دره‌ابراهیم سال 1393

 

با عنایات خاصه امام عصر ارواحنا له الفدا و سرور و سالار شهیدان، امسال هم عزاداری برای مظلوم کربلا با شکوه و جلوه خاصی در روستای دره‌ابراهیم نهاوند برگزار گردید. آنچه حائز اهمیت و از ویژگی خاصی برخوردار بود و جا دارد آن را برجسته کنیم و به استحضار محبان اهل بیت علیهم‌السلام و دوستداران مجالس عزای امام حسین(ع) برسانیم این است که:

1ـ استقبال از محرم

امسال چندین روز قبل از آغاز محرم جنب و جوش و تحرک برای آماده‌سازی مجالس عزای حسینی مشهود بود و زنان و کودکان و مردان دست به دست هم داده و به آماده سازی حسینیه و زینبیه برای پذیرایی از عزاداران پرداخته بودند. به همین منظور فرش‌ها شسته شد، در و دیوار و محوطه آماده شد، آشپزخانه حسینیه و آبدارخانه زینبیه تجهیز و نظیف گردید و با توسعه حدود یکصد متری فضای زینبیه این مکان در خور شأن عزاداران حسینی شد.

همین‌جا جادارد که از متولیان اصلی و پیگیری‌کنندگان امر (آقایان ولی سهرابی و جعفر حسنوند) تقدیر و تشکر شود و برای آنان از خداوند جزای خیر طلب کنیم و از او می‌خواهیم  و می‌طلبیم که هر آنکس که آجری بر آجر گذاشته یا از عوامل اجرایی، پذیرایی هرچند مختصر به عمل آورده او را با اهل بیت(ع) محشور کند و شفاعت آن بزرگواران را شامل حالش کند؛ ان‌شاء‌الله.

2ـ تفکیک مجالس عزای زنانه و مردانه

زنان روستا به موازات تلاش مردان در جستجوی یک واعظ و سخنران خانم بودند که بتواند به مجلس عزای آنها رونق مضاعفی بدهد. بحمد‌الله این سعی و تلاش مثمر ثمر بود و آنان توانستند فرد مطلوب را به عنوان سخنران و مداح جلسه دعوت کنند و دور او حلقه بزنند و احکام شرعی و تاریخ اسلام و قیام امام حسین(ع) و مسائل اجتماعی و دینی را از او بیاموزند و با مداحی متناسب با شأن امام حسین(ع) او همراهی کنند و به عزاداری بپردازند.

3ـ خیرین و مساعدتها

 نکته دیگر، درخواست هیأت امنای هیئت حضرت ابوالفضل(ع)، دهیار و شورای اسلامی روستا از مردم و خیرین غیر ساکن و ساکن برای امور فرهنگی، عمرانی و مذهبی روستا بود که با پاسخ یکپارچه مردم مواجه شد و مردم اعلام آمادگی کردند که:

1-3- مدرسه ابتدایی روستا را برای همیشه پشتیبانی کنند و تجهیزات آزمایشگاهی و کمک درسی لازم را در حد توان و وسع‌شان تأمین کنند. (آقای محمد مراد حمیدوند)

2-3- پنج نفر دیگر هم به جمع 7 نفری پشتیبانان ثابت مالی هیئت حضرت ابوالفضل(ع) پیوستند و تضمین کردند که هر ساله مبالغی به هیئت مذکور کمک کنند (آقایان: ولی رازانی، مراد حسنوند، مرتضی جلالوند، رضا جلالوند و حبیب جلالوند)

4- احداث خانه عالم

وقتی یکی از اهالی درباره آثار مثبت داشتن خانه عالم توضیح داد و مردم تشخیص دادند که داشتن خانه عالم، باعث رشد فکری و معنوی روستا می‌شود و  موجب می‌شود نظافت و طراوت خاصی به روستا بخشیده شود و اخلاق و احکام قرآنی در خانواده‌ها نشو و نما کند و جوانان آینده را قرآنی و حسینی تربیت کند، همه آمدند و هر کس گوشه‌ای از کار را به عهده گرفت:

E  یکی ترسیم نقشه و پروانه و نظارت بر احداث خانه عالم را به عهده گرفت (آقای غلام حسنوند، معاون محترم شهردار نهاوند)

E  یکی متعهد شد که با لودری که خدا به او یا اقوام او داده، کار گودبرداری خانه را به عهده بگیرد (آقای مرتضی فلاحی)

E     یکی گچ‌کاری را تقبل نمود (آقای شیخ‌ عباس حسنوند)

E     یکی کف‌سازی خانه را به عهده گرفت (آقای حسین جلالوند)

E  چند نفر هم متعهد شدند که کمک نقدی بدهند (آقایان حبیب جلالوند، نورعباس حسنوند، علی محمد نادری، مرتضی جلالوند، حمزه سهرابی، داود نادری و ...)

E     دیگری هم قبول کرد که لوله‌کشی خانه را انجام دهد (حسن و مرتضی جلالوند)

E  چند نفر هم متعهد شدند که برای ساخت خانه بنایی و کارگری نمایند و مکانی امن برای واعظ و روضه‌خوان امام حسین(ع) بسازند (آقایان یارمحمد سهرابی، مهدی نادری، علی محمد جلالوند و ...)

خلاصه، مهم این بود که همه آمدند و اگر دیگرانی که نامشان قید نشده یا به علت کثرت از قلم افتاده‌اند و یا در جلسه حضور نداشتند، یقین داریم که به محض اطلاع و نیاز به همکاری آنها، سراسیمه به یاری خواهند آمد و با دستانی که دیروز برای حسین(ع) به سر و سینه زدند، فردا با همان دستان دیوارهای مستحکم خانه واعظ و مبلغ حسینی را بالا خواهند برد تا خداوند متعال در روز نیاز خانه آخرتشان را بسازد.

5- درخواست همکاری

اما از آنجا که هنوز جای کمک وجود دارد، مخصوصاً کمک‌های نقدی، شماره حساب هیئت مذهبی حضرت ابوالفضل(ع) را در اینجا ذکر می‌کنیم که اگر کسی بخواهد در امور فرهنگی و دینی روستا و احداث خانه عالم سهیم باشد از لیست کمک‌کنندگان نیفتد و نام خود را در دفتر قمر بنی‌هاشم (ع) ثبت کند.

شماره حساب 5150503503 بانک ملت

به نام هیئت حضرت ابوالفضل العباس(ع)

 

التماس دعا


باسمه تعالی

 

روستای دره‌ابراهیم و تأملی در باب عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)

محـــرم سال 1392

 

در زمانی که عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) در خیلی جاها با انواع خرافات و آسیب‌ها همراه شده، جا دارد از متولیان عزاداری در روستای دره‌ابراهیم صمیمانه تقدیر و تشکر کنیم که توانسته‌اند تا حد مطلوبی عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) را از آسیب‌ها و انحرافات دور نگه دارند. در همین راستا به دو نکته مثبت عزاداری روستا اشاره می‌کنیم:

1-اینکه عزاداری و مجالس خانم‌ها و آقایان کاملاً از همدیگر تفکیک و جدا شده است. جا دارد همین مسئله به عنوان یک الگو به همه روستاها و شهرها معرفی شود و این وظیفه متولیان ‌امر، مخصوصاً مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی است.

2-از چند سال پیش با تذکر یک مسأله شرعی؛ مبنی بر اینکه خون گاو و گوسفند و سایر قربانی‌ها نجس است و نباید در معابر عمومی و کوچه و خیابان رها شود، متولیان محترم هیئت حضرت ابوالفضل العباس(ع) بی‌درنگ پذیرفتند و جای خاصی را برای ذبح قربانی تدارک دیدند که موجب آلودگی محیط زیست و کوچه و خیابان نمی‌شود. جداً دست مریزاد و خداوند از شما بپذیرد.

آیا نباید مسئولین و متولیان امر، این الگو را به همه روستاها و شهرها معرفی کنند! اگر تلاش نکنید قطعاً مسئولید.

نکته آخر اینکه مواظب باشیم که خرافات و آسیب‌ها خیلی آهسته و مرموز وارد می‌شوند. ای کاش از تعداد طبل و سنج‌ها هم کاسته شود و شاهد روزی باشیم که عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به دور از هرگونه پیرایه و شائبه برگزار شود؛ انشاءالله.

جلالوند


باسمه تعالی

 قال الجواد علیه‌السلام:«کل الخیر فی باب الحسین علیه‌السلام؛ همه خوبی‌ها در خانه امام حسین(ع) است»

 

در راستای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به محافل و مجالس عزای امام حسین(ع) و برای تقویت بنیه مالی هیئت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام روستای دره‌ابراهیم، جمعی از خیّرین و تأثیرگذاران روستا گرد هم آمده و در این خصوص تصمیماتی گرفتند که خلاصه آن بشرح ذیل خدمت دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام ارائه می‌شود. به امید آنکه سایر خیّرین و برادران دلسوز فرهنگ و دین به این جمع ملحق شوند و از قافله امام حسین علیه‌السلام و دوستان خیّر عقب نمانند؛ انشاءالله.

در جلسه مذکور که شب 1392/08/23 برگزار شد، پس از طرح مشکلات و مسائل جاری هیئت، مقرر شد برای تقویت بنیه مالی هیئت از سه طریق اقدام شود:

1- از طریق متولی اصلی هیئات مذهبی، یعنی سازمان تبلیغات اسلامی و توسط مسئولین هیئت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام.

2-از طریق تأسیس گروه خیّرین مقیم روستا و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی و نذورات مردم روستا.

3-از طریق تأسیس گروه خیّرین غیر مقیم روستا تحت عنوان گروه ثابت پشتیبان مالی هیئت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام.

بحمد‌الله گروه خیّرین غیر مقیم با 8  نفر عضو، موجودیت خود را با امضای صورت‌جلسه‌ای رسماً اعلام کرد. اعضای اولیه این گروه در بدو تشکیل عبارتند از:

1-آقای محمد زرینی

2-آقای حسین مراد نادری

3-آقای شریف حمیدوند

4-آقای داود نادری

5-آقای محمد مراد حمیدوند

6-آقای عبدالرضا نادری

7-آقای علی کرم جلالوند

8-لیست باز است، منتظر اعلام ثبت نام شما هستیم (از طریق همین وبلاگ)

هم‌چنین برای ارتباط بیشتر اعضا و تبادل اطلاعات و تصمیمات، مقرر شد آقایان ولی سهرابی و ایمان زرینی به ترتیب مدیریت اجرایی و مسئولیت روابط عمومی گروه را به عهده بگیرند.

لازم به ذکر است، در همان جلسه اعضاء فوق متعهد شدند که تا اول محرم سال آینده حداقل مبلغ 156،000،000 ریال به حساب بانکی هیئت حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام واریز نمایند که تاکنون بخشی از مبلغ فوق به حساب واریز شده است.

جا دارد ازسایر دوستان و همشهریان محترم که دل در هوای وطن دارند و دغدغه تعالی و ترقی روستا را در سر می‌پرورانند دست یاری دراز کنیم و از آنها بخواهیم که خودشان را در رونق‌بخشی مجالس امام حسین علیه‌السلام سهیم کنند. هم‌چنین از جوانان و خیّرین محترم مقیم روستا می‌خواهیم قدم پیش بگذارند و گروه خیّرین مقیم را تشکیل دهند.







امام زاده ابراهیم روستای دره ابراهیم نهاوند شهریور94

امامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیمامامزاده ابراهیم روستای دره ابراهیم

امامزاده ابراهیم اردیبهشت 92

لازم به ذکر است که این تصاویر برای سالهای گذشته این حرم می باشد. بنای این حرم ، در حال بازسازی و مرمت می باشد . تامین بودجه این امر نیز از محل کمکهای مردمی و حمایتهای اداره اوقاف و امورخیریه می باشد.